Heeft u een klacht?
Als u ontevreden bent over hoe een medewerker van Jeugdbescherming Regio Amsterdam zich tegenover u heeft gedragen of als u vindt dat er een fout is gemaakt, dan zijn dit de drie stappen die u kunt zetten:
1. Gesprek met gezinsmanager
Bespreek uw klacht eerst met de gezinsmanager van Jeugdbescherming en probeer samen een oplossing te vinden.
2. Bemiddelingsgesprek met gezinsmanager en leidinggevende
Als dit niet lukt of als de klacht volgens u te ernstig is, dan kunt u de klacht melden bij de leidinggevende van de gezinsmanager en vragen om een bemiddelingsgesprek. Het bemiddelingsgesprek vindt na aanvraag plaats binnen zes weken.
Wilt u een bemiddelingsgesprek met de gezinsmanager en zijn/haar leidinggevende, dan kunt u dit schriftelijk melden. Dat kan per mail via klacht@jeugdbescherming.nl, of via het digitale formulier. U kunt ook een brief sturen naar:
Klachten Jeugdbescherming Regio Amsterdam
Postbus 69168
1060 CG Amsterdam
klacht@jeugdbescherming.nl
06 83 16 54 06
3. Onafhankelijke klachtencommissie
Als het bemiddelingsgesprek niet tot een oplossing leidt, kunt u een officiële klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van Jeugdbescherming. Dit doet u door het klachtenformulier (PDF) gebruiken. U kunt ook het digitale formulier invullen. U kunt uw klacht voor de onafhankelijke klachtencommissie ook schriftelijk indienen en sturen naar:
Klachtencommissie Jeugdbescherming Regio Amsterdam
Postbus 69168
1060 CG Amsterdam
klachtencommissie@jeugdbescherming.nl
06 53 94 87 57