Denk mee in de cliëntenraad
De cliëntenraad denkt mee, praat mee en geeft (gevraagd en ongevraagd) advies over zaken die voor cliënten van belang zijn. De cliëntenraad bestaat uit jongeren, ouders en verzorgers die zelf cliënt zijn of waren bij Jeugdbescherming en die vanuit hun ervaringen advies geven over wat er beter kan. Ook werken de cliëntenraad en Jeugdbescherming samen om de hulp te verbeteren en de betrokkenheid van cliënten te vergroten. De cliëntenraad heeft regelmatig overleg met de directie van Jeugdbescherming.
Waarover denkt u mee?
Het kan bijvoorbeeld gaan over de samenwerking van Jeugdbescherming met gezinnen, de werkwijze, over cliënttevredenheid, over klachten en procedures, over communicatie, over geldzaken en over toekomstplannen.
Activiteiten zijn onder andere:
- Minimaal twee vergaderingen met de bestuurder per jaar
- Themabijeenkomsten op verzoek van de cliëntenraad
- Bijeenkomsten tussen medewerkers en cliënten
- (Ad-hoc) overleggen op basis van actuele gebeurtenissen en incidenten
- Raadplegen van de cliëntenraad bij (inhoudelijke) vraagstukken
- Overleg over regionale vraagstukken.
Ook is de cliëntenraad klankbord en vraagbaak voor (oud-)cliënten van Jeugdbescherming.
Aanmelden of vragen?
Wilt u aansluiten bij de cliëntenraad? Dat kan, het maakt niet uit of u op dit moment nog cliënt bij ons bent of dat in het verleden bent geweest. Stuur dan een mail naar clientenraad@jeugdbescherming.nl. Ook vragen kunt u naar dit mailadres sturen.