Heeft u een klacht?
Als u ontevreden bent over hoe een medewerker van Jeugdbescherming Regio Amsterdam zich tegenover u heeft gedragen of als u vindt dat er een fout is gemaakt, dan zijn dit de drie stappen die u kunt zetten:
1. Gesprek met gezinsmanager
Bespreek uw klacht eerst met de gezinsmanager van Jeugdbescherming en probeer samen een oplossing te vinden.
2. Gesprek met gezinsmanager en leidinggevende
Als het niet lukt om samen met de gezinsmanager een oplossing te vinden, kunt u uw klacht melden bij de leidinggevende van de gezinsmanager en vragen om een gesprek. We streven er naar om binnen zes weken na uw aanvraag met u in gesprek te gaan over uw klacht.
Wilt u een gesprek over uw klacht met de gezinsmanager en diens leidinggevende, dan kunt u dit schriftelijk melden. U kunt in een e-mail vertellen wat uw klacht is en deze sturen naar klacht@jeugdbescherming.nl.
U kunt ook dit klachtenformulier invullen.
Of een brief sturen naar:
Klachten Jeugdbescherming Regio Amsterdam
Postbus 69168
1060 CG Amsterdam
06 83 16 54 06
3. Externe klachtencommissie
U kunt ook een officiële klacht indienen bij de externe klachtencommissie van Jeugdbescherming. Bijvoorbeeld als het gesprek dat u voerde met de gezinsmanager en diens leidinggevende niet tot een oplossing heeft geleid. Dit doet u door een mail te sturen naar klachtencommissie@jeugdbescherming.nl. Of door dit klachtenformulier in te vullen.
U kunt uw klacht voor de onafhankelijke klachtencommissie ook schriftelijk indienen en sturen naar:
Klachtencommissie Jeugdbescherming Regio Amsterdam
Postbus 69168
1060 CG Amsterdam
06 53 94 87 57